tirsdag 18. februar 2014

Six-pack.

Hvordan får man synlige magemuskler. Det er så mange som er opptatt av akkurat de musklene, six-packen liksom. Folk tar sit-ups til krampa tar de og måler all framgang på magen sin. Totalt bortkasta bruk av tida. Synlige magemuskler får man hovedsakelig ved å spise riktig og minske fettprosenten sin. Så må man trene, og så hjelper det om man har gode magemuskel-gener. Noen får synlige muskler uten å ha fortjent det. *blunk*

Jeg får scanna kroppen min underveis i treningsopplegget, og der måler man fettprosenten. Det gjør det enkelt å følge med på om den minsker. Noe den gjør, uten at jeg igrunnen ser det selv. De sykt trente folkene som bare har en halv centimeter med magefett skal du ikke sammenligne deg selv med, for de har jobba som besatt for å komme dit. Det er på en måte ikke dit vi skal. Men vi skal i nærheten, JEG skal i nærheten, og nok en gang er det maten som gjelder. Ren mat, lite karbohydrater, mye protein. Egg, kylling, avocado, noe nøtter, havregryn, grønnsaker (mindre frukt enn hva gøy er), riktig fisk (rød, er det ikke?) og rødt kjøtt - men ikke så ofte. 

Lite salt - og mye vann.

Det er nok lenge til jeg kan flashe noen magemuskler. Først skal ungen ut, så skal magen trekke seg sammen, så skal musklene tilbake på plassen sin (de deler seg under graviditeten..) og så skal det trenes. Vi snakker sikkert et år. Men jeg håper å komme dit en dag - det hadde vært gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar