onsdag 12. februar 2014

Rutiner

Det er SÅ mye vanskeligere å holde mat-rutiner når alle andre rutiner er borte. Når du sover til du våkner, og det plutselig er middag før du har rukket å spise lunsj - og så er det kveldsmat og du innser at det sannsynligvis blir med de tre måltidene. Og da kommer de ville ideene om at "da har jeg masse kalorier å gå på, så da kan jeg spise denne posen med kjips som likevel bare ligger der i skapet", og det verste er at du ikke kommer på så mange argumenter for å la være - for du har jo helt rett.

I dag har jeg hatt lille frøkna hjemme fra barnehagen, og bortsett fra en tur på biblioteket har vi kost oss inne. Det ble grøt til frokost og avocado til lunsj. Pappaen kom sent hjem, så vi gjorde det enkelt til middag - pølse og potetstappe. Det beste hun vet, og behagelig enkelt for meg. Så spiste vi is til dessert og frukt til andre-dessert. Men jeg har ikke drukket en dråpe vann. Desto mer Cola Zero.

Graviditeten går sin gang og om et par uker er jeg per definisjon høygravid. Vet ikke hva det egentlig innebærer, men det blir greit å få et ord på det jeg føler meg som. "Nei, sorry, jeg er høygravid".

Nå er det kveld og jeg er veldig spent på om jeg klarer å motstå trangen til å lage makaroni og ost. Det er det eneste som har vært i hodet mitt de siste to timene. Jeg kjenner meg selv veldig godt, så jeg vet hva det kommer til å ende med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar